Natuurkracht in de winkel

20 mrt

Al jaren kent u van Koopmans de term Natuurkracht, de overkoepelende naam voor ons duurzaamheids programma. Bij onze inkoop, het assortiment en de productontwikkeling sturen we zoveel mogelijk op de 5 pijlers van Natuurkracht. (100% Natuurlijk, Biologisch, Transparante keten, Non-GMO, Van Nederlandse bodem)

Inmiddels hebben verschillende partners van Koopmans één of meerdere pijlers van Natuurkracht bewust toegepast in hun assortiment én in de communicatie naar hun klanten.
Zo heeft Bakker Verkerk uit Vleuten/De Meern gekozen om de pijler ‘Transparante keten’ te gebruiken om zich te onderscheiden. In de winkels was ruimte voor grote panelen waarop de reis van het graan van akker tot bakker visueel is gemaakt. In de praktijk blijkt het een prima manier om klanten meer te vertellen en het gesprek aan te gaan over de herkomst van de grondstoffen. Het transparant en open communiceren geeft vertrouwen bij de klant en onderscheidt de ambachtelijke bakker.

Meer voorbeelden leest u in deze bijlage.